Wednesday, March 7, 2012

6 Bulan

  Okay awak, saya taktahu nak taip kat mana, so kat sini jea lah kan? Kang kalau letak kat message kurang romantic :] Hee, bby hanya nak tulis post pasal b, cube b tgk dispaith anniversary tu, nak 6 bulan ;D Bagi bby tu recod! Walaupun b pernah couple lagi lama dari itu tpi b cakap bby paling special . Hmm bie, kenapa bie berubah drastis? Bby nak kita berkekalan tapi bby tahu sbnarnya hubungan kita dah sampai ke akhir. Bby dah takboleh nk selamatkannya lagi, bukan bby tak usaha :[ Sekarang bby hanya mampu kenang sume, bby rindukan sume kenangan itu :'[
    B selalu happykan bby , bie suke buat bby gelak, bby nk tgk lagi bie gelak sambil merapu2. Bby rindu Kajang. Bby rindu kita berjalan berdua pegy downtown usha-2 barang. B buatkan bby rantai huruf A, dan sampai saat ini masih ada di leher baby :'] Bby tak akan buang . Kita lepak sampai pukul 3 - 4 pagi, seronoknya kan? Kadang bby marah bie bila b bazir sgt sampai bergaduh kita. Tapi then balik rumah terus manja balik hee :'] Baby rindu econsave, nasi ulam , q center, gulai panas & flat citra :'] Semua tempat tu pernah mewarnai hari kita berdua. Bila bby mengidam lontong b akan carik pusing-2 econsave & kalau tkdapat lontong bby akan merajuk, sbb lontong kan ada time pagi jea then petang b baru bngun haisss mmg tk dapat la bby makan lontong kan. 
    Then nasi ulam, tempat kita first jumpa at Kajang heee <3 Time tu awak tengah demam kan? Atoto comel tahu? Itu second kita jumpa so agak kaku hee, then kita saling pandang-2 jeling-2 . Comelnye bie. 
    Tempat yg selalu kita singgahi time malam or petang adalah gulai panas kan sayang? Kat situ lah kita makan, kita bergaduh, haha kita tak sah kalau tak bergaduh sehari. Bie suka makan nasi putih daging masak merah then sirap ais tapi bie kuat minum kan so 1x makan tu nk kne order 2 -3 sirap ais untuk b sorg, itupun b selalu lagi cilok sirap bby . Lepas makan bie suka beli asam & gula-2. Ingat pasal gula-2 jadi teringat kat snooker haha . B cakap kalau b makan gula-2 smbil main snooker b akan jdi power lah konon so baby beli smpai 2 bungkus bagi b haha ade kea macam tu sayang? Bby tak pernah dengar lah org makan candy jdi power lawan snooker. Bie ajar baby main pool, first time dalam hidup baby , bby lawan dgn si Aliff yg bajet kacak tu hahaha tapi bby dgn dia seri. Hebat kan bby first time lawan dah bole mnang.
      Tapi yang paling bermakna adalah flat citra, kat situ macam-2 peristiwa terjadi ;D Hari-2 lepas mandi harus sedok air sendiri sbb tersumbat bnde alah tu haha. Sampai banjir dapur . Then hanya ada kita jah, kekadang kekawan kita datang then pergi tinggalkan kita berdua balik. Kita 1 handphone 2 orang.
     Comel jea hari-2 kita, pernah kita gaduh then bby tinggalkan b, b keluar tandas bby dah tkada b kalang kabut usha-2 kat tingkap then menangis, akhirnya kantoi bby hanya mnyorok kat almari then b malu gila sbb mnangis kuat2 time tu hahaha. Baby rindu sangat tangisan itu :'] Tangisan untuk baby dari bie, bie cakap kat baby supaya jangan tinggalkan b sbb b sepi & kesorangan. Tapi bby mmg takkan pernah nk tinggalkan b pun . Bie comel & manja buat apa bby nak tinggalkan bie doh? Bila bby merajuk tahu lah b nyanyikan bby lagu barney " I love you, you love me, we are happy family , bla ba bla ~" Hee bby tak hafal sangat tapi bby comfom akan gelak punya kan kalau b nyanyi lagu tu . Tahu kenapa ? Sbb bby bayangkan muka b macam barney hidung besar haha :D
     Tiap hari kita bersama, bby buat b suka makan coklat balik, padahal b ckp b dah lama tak makan coklat hehe. Bby ajar b makan pedas, sampai mata b keluar air , nangis! Apalah b ney. After bby habis mandi b bagi bby lotion n bedak juga lipglos supaya bby wangi. Bby rindu bau badan b :'[
     Tiap sabtu selalunya kita keluar Kl. Bby rindu b dukung bby dari pavi ke Klcc :'[ Rindu sangat . Kita tgk movie , Twilight :'] Baby ingat tau ckp bie, Bie nk tgk sambungan cerita itu dengan baby tahun depan, baby tunggu :'] Tapi tak kecapaian . 
     Bie pernah juga cakap, bie taknak pape hadiah time birthday bie nnti, b hanya nak kan bby teman bie di hari jadi bie :'] Tapi ternyata sume tak kesampaian . Bie cakap nak balik kg sbb rindu family n kekawan bby pun paham tapi itu yang mnghancurkan sume janji & angan-2 baby :'[ Bie terus berubah. Bie cakap bie rindu baby selalu pada mula-2 kita pisah. Ingat time kat Pavi? Bby takboleh berhenti mnangis sbb itu kali pertama bby harus pisah dgn bie, then lama-2 bie mula tak layan bby, first mmg bby macam tkboleh terima tapi Bie explain yg Bie nk melepak spend time dgn kwn so bby pun dah boleh terima, kita jarang message tapi b janji tiap malam kita akan otp. Call bergilir-2. Pada mulanya sume berjalan seperti mana janji itu tapi kmudian bie makin balik lewat & selalu busy, bby pun tunggu bie sampai bie balik, pukul 3- 4 pagi . Bie mula tak pernah call baby , Baby jea sibuk cari-2 bie, sampai b rimas dan Bie mula kasar dengan bby. Byk kali tk angkat call baby then tak reply pun mssge-2 bby. Bby selalu menangis sbb kelakuan bie ney, tpi bby sabar jea. Bby dah tk mampu buat apa-2. Then kita bergaduh & break. Bie tukar pass Fb, tapi bby bole hack Fb bie & bby baca kat inbox baby ade sorg minah dari kampung Bie panggil bie sayang-2. Bby terus mnangis. Bby tanya bie, bie taknak jawab apa-2 sampaikan 2 hari Bby tanya bie, akhirnya b pun cakap bie dah sayang kat minah tu & Bie minta bby pergi dari hidup bie sbb bie rimas. 
       Baby tak tunjukkan respond apa-2 sbb time tu baby dah kaku. Baby kecewa. Tak pernah terlintas bie akan curang & kawan-2 baby pun tak percaya bie buat macam tu tapi, fakta :'[ Sakitnya hati ini :'[ baby hanya mampu mnangis saat b hantar message terakhir yg bby tak sangka itu adalah keputusan yang kekal sampai sekarang ;
   " Maafkan aku kerana terlalu banyak menyakitkan hati kau dan membuat kau makin terseksa terhadap sikap aku. Aku tidak layak untuk perempuan baik seperti kau. Aku tidak sangka cinta kau benar-benar ikhlas dan tulus terhadap aku. Walaupun aku banyak melukakan hati kau dan mengeluarkan perkataan yang kasar sehingga pedihnya yang kau rasakan tetapi kau tak pernah mengenal erti penat lelah untuk mengatakan aku cinta kau b, aku sayang kau b, aku rindu kau b . walaupun aku tak pernah membalasnya . Dan kali ini aku membuat keputusan yang betul, aku akan memutuskanistana cinta yang kita bina selama ini kerana dengan cara ini aku akan berhenti menyakitkan hati kau mahupun menlukai kau lagi. percayalah satu hari nanti kau akan dijodohkan dengan lelaki yang boleh menjaga dan membimbing kau dihari kelak. Ampunkan kesalahan aku dan aku akan pergi jauh dari hidup kau. Aku tidak akan ganggu kau mulai saat ini. Terima kasih untuk segalanya kerana kau sanggup mencurahkan kasih sayang dan cinta terhadap lelaki bodoh seperti aku ini. Sekian (':
     Kau hancurkan semuanya bie, janji manis yang aku tak pernah boleh lupa. Selama 1 bulan aku tanpa kau, hari-2 aku terbayang kau, hari-2 aku tunggu kau balik then peluk kau . Aku rindu bau kau :'[ Aku rindu kau dukung aku then kita gelak bersama :'{ Aku berdoa kepada tuhan, lebih baik hilangkan ingatan aku daripada harus tgk kau dgn orang lain, tapi ini pilihan kau bie, pilihan lelaki yg paling aku cinta, aku hanya mampu senyum tengok kau bahagia :']







No comments: